szorongás blogkép1

A szorongás tünetei és az idegrendszert segítő vitaminok, ásványi anyagok

Vannak élethelyzetek, amikor mindannyian aggódunk, szorongunk valamiért, ám ez emberi természetüknél fogva teljesen természetes. Az azonban, ha sokáig benne maradunk ebben a szorongásos állapotban, vagy gyakorta visszatér ez a kellemetlen érzés, és a mindennapjainkat negatívan befolyásolja, az már rendellenességnek tekinthető. A folyamatosan fennálló szorongás olyan tünetekkel és betegségekkel társul, mint a különféle fóbiák, pánikrohamok és kényszerbetegségek.

A szorongásos betegségek tünetei között szerepelnek az alábbiak:

  • Nyugtalanság
  • Gombócérzés a torokban
  • Koncentrálási nehézség
  • Fáradtság
  • Ingerlékenység
  • Türelmetlenség
  • Izommerevség
  • Alvási nehézség
  • Fokozott izzadékonyság
  • Légszomj
  • Gyomorfájdalom
  • Hasmenés
  • Fejfájás

Mit tehetünk szorongás ellen?

Mindenképp pótoljuk az idegrendszer működését támogató vitaminokat és ásványi anyagokat!

A pszichés betegségek hátterében gyakran az agyban és az idegrendszerben zajló biokémiai folyamatok zavara áll. Ezeket a zavarokat pedig bizonyos vitaminok hiánya is előidézheti. Vegyük most sorra ezek közül a legfontosabbakat!

B-vitamin komplex

A B komplex tagjai együttesen segítik az idegrendszer optimális működését. A B1 vitaminnak kedvező hatása van az idegrendszerre és a szellemi tevékenységre. Hiánya fáradtságot, memóriaromlást, alvászavart és nyugtalanságot okoz. A B2 vitamin közreműködik a szénhidrátok, zsírok és a fehérjék anyagcseréjében. Javítja a látást, mérsékeli a szem kifáradását, támogatja az idegrendszer működését. A B6 vitamin nélkülözhetetlen az idegrendszer működéséhez, a bőr anyagcseréjéhez és a vérképzéshez. Hiánya, idegességet, álmatlanságot, zsíranyagcsere zavart és bőrproblémákat okoz. A B12 vitamin a vörös vértestek képződésében és az idegrendszer optimális működésében játszik fontos szerepet. Növeli a szervezet energiáját, javítja a koncentráló-, emlékező és egyensúlyozó képességet.

Folsav

A folsav a sejten belüli anyagcsere-folyamatokban játszik kulcsszerepet. Jelentősen javítja az emlékezőképességet és védelmet nyújt a születési rendellenességek ellen.

Magnézium

A magnézium az izmok és az idegek, valamint a szív működését segíti. Minden energiaigényes folyamathoz szükséges, így például a fehérje- zsír- és szénhidrát-anyagcsere számos lépéséhez és az inzulintermeléshez. Fokozza a szervezet szellemi és fizikai védekezőképességét. Kulcsfontosságú nyomelem a szorongás elkerülésére.

Mangán

A mangán az anyagcsere alapfolyamataiban vesz részt. Fontos szerepet játszik a központi idegrendszer működésében. Segíti az emlékező- és koncentrálóképességet, valamint az általános jó közérzet kialakulását.

Cink

A cink nélkülözhetetlen az immunműködésekhez, a hormonképződéshez, valamint az inzulinnal együtt a normál cukoranyagcseréhez. Fokozza a szellemi frissességet, hozzájárul a mentális egészség eléréséhez és megőrzéséhez.

D-vitamin

A D-vitamin hatással van a hangulat szabályozására és az idegek, valamint az agy működésére. Hiánya a depresszió és a szorongás tüneteit is erősíti.

Omega-3 zsírsavak

Az Omega-3 zsírsavakat táplálék útján visszük be a szervezetünkbe. Forrásai főként a tengeri halak, de táplálékkiegészítők, halolajkapszulák formájában is megtaláljuk. Depresszió és szorongás esetén is eredményesen használhatók.

A fenti vitaminokon és ásványi anyagokon kívül több olyan gyógynövényt is ismerünk, amelyek eredményesen alkalmazhatók az időszakos, nem krónikus szorongás oldására. Ezek a komlótoboz, orbáncfű, levendula, citromfű, kamilla és valeriána (macskagyökér). Egy-egy nehéz, szellemileg fárasztó nap után ne feledkezzünk meg ezekről az esti teázásaink során! De egy jó meditációs, lazító módszer megfelelő légzéssel párosulva is hatékony módja a szorongás csökkentésének. Ugyanígy a sport is, ami endorfint termel, így csökkenti a stresszhormonok koncentrációját.

Források:

https://benu.hu

https://www.webbeteg.hu

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *