őszi immunerősítés

Őszi immunerősítés természetes módon

Bár a természet egyik legcsodásabb, legszínpompásabb évszaka az ősz, a gyönyörű erdei táj mellett sajnos a megfázásokat is magával hozza. Bár nem kell ennek törvényszerűen így lennie, a szezonális influenza ugyanis elkerülhető, ha idejében és megfelelően felkészítjük immunrendszerünket az őszi időszakra.

Az őszi immunerősítésnek tehát óriási szerepe van abban, hogy a telet, és az azt megelőző átmeneti időszakot erős szervezettel, vitaminokkal és ásványi anyagokkal felvértezve indítsuk.

De mi mindent tehetünk ennek érdekében?

Először is táplálkozzunk vitamindúsan, zöldségekben, gyümölcsökben gazdagon.

Az ősz kedvencei között megtaláljuk a karotinban gazdag sütőtököt, amely egyszerre antioxidáns és vírusölő hatású szezonális zöldségünk. A hagymafélék (fokhagyma, vörös hagyma, lilahagyma) antibiotikus és szintén vírusölő hatásúak. Segítenek hatékonyan megelőzni és kezelni a légzőszervi megbetegedéseket, emellett méregtelenítő és vértisztító hatásuk is van.

Almát, körtét, szőlőt is javasolt naponta fogyasztani, ezeknek a rostban gazdag, őszi gyümölcsöknek az antioxidáns tartalma jól védi szervezetünket a hívatlan betolakodóktól.

A sokat emlegetett szuperélelmiszerek közül fogyasszunk bogyós gyümölcsöket (fagyasztott/aszalt vörösáfonya, berkenye, homoktövis stb.), brokkolit, céklát, méhpempőt, de olyan gyulladáscsökkentő fűszereket is, mint a kurkuma, vagy a gyömbér.

Az őszi-téli időszakban fokozottan figyeljünk a C- és D-vitamin-bevitelre, hiszen mindkettő alapvető fontosságú vitaminunk, és pótlásuk kiemelten fontos a hidegebb hónapokban.

Ha szeretünk teázni, akkor tudjuk, hogy ősszel és télen ösztönösen is azon kapjuk magunkat, hogy újra sokat teázunk. Immunerősítés céljából részesítsük előnyben az olyan gyógyteákat, mint az echinacea (kasvirág), ginzeng, kamilla, gyömbér és csipkebogyó.

A táplálkozáson kívül a nyugalmunkra és az aktív életmódunkra is oda kell figyelnünk. A pihentető alvás a szervezet legfontosabb öngyógyító folyamata, ezért igyekezzünk mindig éjfél előtt elaludni. De ne feledkezzünk meg a rendszeres, nem túlzásba vitt mozgásról sem. Nehéz elképzelni, de a túlzásba vitt sport éppúgy legyengíti az immunrendszert, mint a mozgásszegény életmód. Tehát a mértéktartás szabálya itt újra érvényesül. Legyünk hát aktívak, öltözzünk fel rétegesen, és sétáljunk a csodás őszi erdőben, vagy ússzunk egy kellemeset!

Ha pedig biztosra akarunk menni, egészítsük ki vitamin- és ásványianyag-készletünket HRI-Vitalion növényi tablettával! Az A-vitamint, cinket, C-vitamint, mangánt, rezet és vasat tartalmazó étrend-kiegészítő vegyes táplálkozás mellett hozzájárul szervezetünk védekezőképességének hosszú távú kialakításához.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *